Eerste lesweek - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Kristel Roovers - WaarBenJij.nu Eerste lesweek - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Kristel Roovers - WaarBenJij.nu

Eerste lesweek

Door: Kristel

Blijf op de hoogte en volg Kristel

05 September 2017 | Zweden, Kristianstad

Na mijn introductieweek begon ik de week erop met mijn eerste lessen. Ik start met Business English II: Intercultural Communication & Negotiations. Dit vak is gericht op de cultuurverschillen die je tegen komt tijdens het bedrijfsleven. Erg interessant, vooral zo tijdens mijn internationale semester waar ik met veel verschillende culturen en nationaliteiten in contact kom. Tijdens de eerste les werden we al meteen goed aan het werk gezet. We moesten een groepje vormen met verschillende nationaliteiten en daar samen een opdracht mee uitvoeren. Ik zat samen met een Zweedse jongen (Gustaf), een jongen uit Vietnam (Paul) en een meisje uit China (Carmen). Met zijn 4'en moesten we een groepsopdracht voorbereiden over de verschillende culturen. Gustaf nodigde ons uit om bij hem thuis langs te komen. Na iedere lesweek moeten we een paper inleveren waarin we verschillende opdrachten verwerken die we gedurende de week gedaan hebben.

Deze week ben ik samen met een paar mede gedetineerde gaan hardlopen. We hebben een ronde van 7,5 km gemaakt door het mooie natuurreservaat van Kristianstad. We moeten toch iets doen aan onze conditie. Daar zal mijn voetbaltrainer trots op zijn :) De volgende dag vond ik het toch een iets minder goed idee. Halloooo spierpijn! Gelukkig was het de dag erna al minder. Mijn conditie toch nog iets verder gaan opbouwen...

Zoals verschillende van jullie misschien al weten hebben wij een sauna in de prison. Dat is nog eens een luxe hé! Hier heb ik samen met Annemerel dan ook lekker gebruik van gemaakt. Dit is zeker voor herhaling vatbaar!

In mijn tweede week begon ook de Kick-off week van de studentenvereniging. Deze Kick-off week duurt anderhalve week en staat in het teken van spellen om elkaar beter te leren kennen en verschillende feestjes. Op zaterdagavond werd er een Masquerade bal georganiseerd. Dit is toch net even iets anders dan wat wij denken bij een gemaskerd bal. Je kunt het vergelijken met carnaval in Brabant. Samen met de Nederlandse meiden waren we netjes uitgedost in rokjes en hadden we mooie glitter maskers gekocht, maar als snel kwamen we erachter dat we toch 'iets' te chique gekleed waren. Desondanks de verkeerde kledingkeuze hebben we het wel erg naar ons zin gehad!

Naast feesten en school moeten er natuurlijk ook huishoudelijke dingen gebeuren zoals wassen, strijken en poetsen. Ik moest deze week de keuken schoonmaken. Hiervoor hebben we een schoonmaakrooster gemaakt, zodat iedere week een ander duo de schoonmaakbeurt heeft.

Op zondag hebben we onbeperkt sushi gegeten voor 120 SEK (ca. € 13). Super lekkere sushi, dit gaan we zeker vaker doen! Na de sushi zijn we Linda's Zomerweek gaan kijken. Zijn we toch nog een beetje met Nederland verbonden ;)

Naast alle leuke dingen moet ik natuurlijk ook wel eens tijd vrij maken voor mijn huiswerk. We zitten hier tenslotte om iets te leren!

Wil je op de hoogte blijven van mijn verdere avonturen? Aan de linkerkant kun je jezelf aanmelden/abonneren voor de mailinglijst.

Tot snel!

  • 06 September 2017 - 21:10

    Petra:

    Hey die Kristel, Leuk om te lezen hoor, en inderdaad het nuttige met het aangename verenigen eh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Minor Kristianstad 2017

Recente Reisverslagen:

17 December 2017

4 weeks to go!

31 Oktober 2017

Time flies!

01 Oktober 2017

1,5 maand in Kristianstad

05 September 2017

Eerste lesweek

28 Augustus 2017

Eerste week in Kristianstad
Kristel

-

Actief sinds 18 Aug. 2017
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 6310

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Minor Kristianstad 2017

Landen bezocht: