Time flies! - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Kristel Roovers - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Kristel Roovers - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Kristel

31 Oktober 2017 | Zweden, Kristianstad

Zoals de titel van mijn nieuwe reisverslag al doet vermoeden, vliegt de tijd hier voorbij! Inmiddels ben ik alweer op de helft van mijn Zweden avontuur en is mijn vliegticket naar huis alweer geboekt. Sinds mijn laatste update heb ik weer een hoop meegemaakt en gedaan waar ik jullie graag van op de hoogte breng.

Mijn vorige reisverslag eindigde ik met in het vooruitzicht de tripjes Stockholm en IJsland. Deze tripjes zijn helaas alweer voorbij, maar wat kijk ik terug op een leuke tijd met mooie herinneringen.

Allereerst Stockholm. Van 6 tot en met 9 oktober gingen we samen met andere exchange studenten een weekend naar Stockholm. Wat is dit een leuke stad! Nadat we na een lange busreis aangekomen waren in het hostel hebben we snel onze spullen op onze kamer gezet en zijn we de stad in gegaan. Het typische weer van Zweden was deze dagen ook aanwezig. Regen, regen en nog eens regen, maar dat mocht de pret niet drukken. Mijn hoogtepunten van deze reis waren het VASA-museum en het ABBA-museum. Samen met Annemerel ben ik naar het ABBA-museum geweest. Hier hebben we onze dansmoves en gouden keeltjes in de strijd gegooid. Niet heel mooi, maar we hebben een leuke dag gehad!

De dag nadat we terug kwamen uit Stockholm stond de voetbalwedstrijd Nederland - Zweden op het programma. Deze wedstrijd heb ik in een lokale bar met de andere Nederlandse meiden gekeken. Verkleed in het oranje met rood-wit-blauwe vlaggetjes op je wangen voel je jezelf toch wel aangekeken. De reacties waren erg leuk en we zijn nog op de foto gezet. Nederland heeft dan wel met 2 - 0 gewonnen, maar dit is helaas niet genoeg om zichzelf te kwalificeren.

Kunnen jullie je nog herinneren dat ik in een van mijn eerste reisverslagen vertelde dat er eten was gestolen? Het moet niet gekker worden hier. Na een avondje zaalvoetbal op school wilde ik naar huis fietsen. Dat gaat alleen wat lastig als je geen fiets meer hebt... Ja je leest het goed, mijn fiets is op het schoolterrein gestolen. De volgende dag ben ik naar het politiebureau gegaan om aangifte te doen. De eerste keer dat ik aangifte doe bij de politie en dat moet dan ook nog eens in Zweden zijn. Daar zit je dan te wachten in de wachtkamer totdat je aan de beurt bent om je verhaal te doen. Nu is het wachten op een proces-verbaal. Wat ik nog mee kreeg van de politieagent: "If you see your bike and it is locked, call the police. But if you see it and it is not locked, just take it home." Zo werkt dat dus hier. Goed om te weten. De eerste dagen nadat mijn fiets gestolen is, kom je er pas achter dat je toch wel veel hebt aan een fiets. Gelukkig mag ik voor de resterende tijd dat ik hier zit de fiets van een medegedetineerde lenen die hem toch niet gebruikt.

Eindelijk was het zover! De koffer kan gepakt worden voor een super mooi reis naar IJsland! Samen met Annemerel, Simone en Lise mag ik deze mooie reis gaan maken. Om de reis in een woord samen te vatten: "WAUW". Op 21 oktober kwamen we aan op het vliegveld in Keflavik waar we onze gehuurde auto mochten ophalen. We hadden de keuze tussen een Volkswagen Polo of een Suzuki. Het eerste wat we vroegen was: "what is the color?". Ze waren allebei grijs, dus besloten we te kiezen voor de Suzuki Swift. Dit vonden we wel meer een auto voor meiden. Nadat we onze auto opgehaald hadden, zijn we richting de Blue Lagoon gereden, met een korte stop bij de Subway. We hadden toch wel honger gekregen van al dat reizen. Daarna hebben we heerlijk kunnen ontspannen in de Blue Lagoon met een Silica Mud Mask. Voor je gezicht heel goed, maar iets minder voor je haar. Het voelt aan als stro... Nadat we aankwamen in onze AirBnb, spullen uitgepakt hadden en lekker aan de thee zaten kreeg ik een bericht van onze host van de AirBnb met de volgende woorden: "Now there are northern lights and got to go to Eyrabakka port to see well". Lezen we het goed? Kunnen we op onze eerste dag al het Noorderlicht bekijken? Ja het staat er toch echt! Als een stel gillende keukenmeiden trokken we onze jassen aan en sprongen we in de auto om naar de haven te rijden. Daar aangekomen was het dan te zien! Wat ongelofelijk mooi zeg!

De volgende dag begon onze Golden Circle avontuur. Eerst moest de auto gekrabd worden voordat we op pad konden gaan. We vertrokken richting Dyrhólaey. Onderweg kwamen we 2 hele mooie watervallen tegen, Seljalandsfoss en Skógafoss. Bij Dyrhólaey moesten we een super steile berg op rijden. Zou onze Suzuki dat aankunnen? Ik achter het stuur en in zijn 1 op volle touren naar boven. De adrenaline gierde door mijn lijf! Kuilen ontwijken en hopen dat we geen andere auto tegen komen. Deze rit blijft ons altijd bij! Het uitzicht was het meer dan waard! Vervolgens zijn we naar Reynisdrangar gegaan. Dit is een zwart strand met mooie natuur en rotsen waar je op kunt staan. Vervolgens zijn we weer in de auto gestapt om naar Geysir (Geisers) en Gulfoss (grootste waterval die we gezien hebben) te rijden. Voor de zondag stond Keriø (een krater) en Þingvellir (natuur park) op het programma. Toen we aan het rijden waren, was er heel veel te zien. De natuur is super mooi. We kwamen onderweg ook niet heel veel mensen tegen. Niet heel gek met een land dat 2,5 keer zo groot is als Nederland en maar 330.000 inwoners heeft waarvan een derde al in Reykjavik woont. Ook in Reykjavik zijn we nog geweest, maar dit is niet een hele mooie stad. Dinsdagochtend om 4 uur zijn we richting het vliegveld gereden. Het einde van deze geweldige reis is dan toch echt in zicht. Eerst moesten we de auto aftanken en deze nog inleveren. Met een shuttlebusje werden we naar het vliegveld gebracht. We moesten wel geteld 1 minuut in de auto zitten, maar dat is natuurlijk beter dan 5 minuten lopen :) Wat kijk ik terug op een geweldige reis! Ik ga zeker nog een keer terug naar IJsland! Voordat ik naar Zweden ging had ik nooit durven dromen dat ik van die mooie momenten zou beleven!

Aanstaande donderdag heb ik mijn eerste tentamen over International Business and Multinational Enterprises. Dit tentamen duurt in totaal 5 uur! Ik ben een beetje zenuwachtig, maar ben al erg goed aan het leren de afgelopen week!

Tussen het leren door is er af en toe ook tijd voor wat afleiding en ontspanning. Zo hadden we afgelopen vrijdag een Halloween party en ben ik afgelopen zondag naar het Immeln Lake geweest samen met Annemerel, Simone, Aletta, Lise, broer van Lise, Paul, Lars en Toni. Bij dit lake gingen we een pad volgen, maar al snel waren we afgeweken van het pad en konden we de weg niet goed meer vinden. Dan maar een alternatieve route. Uiteindelijk hebben we het pad weer gevonden en konden we onze weg vervolgen. 's Avonds zijn we in het bos op een openbare bbq plaats gaan bbq'en. Dit was erg leuk, maar super koud! We probeerden nog een vuurtje te stoken, maar doordat het hout erg nat was lukte dat niet echt. Op deze dag voelden we onszelf echte padvinders!

Afgelopen tijd heb ik weer ontzettend leuke dingen gedaan. De weekenden die nu komen, zitten allemaal alweer lekker vol gepland. Eerst komen papa, mama, ome Frits en tante Marijke op bezoek. Het weekend erna komt Stef weer langs en het weekend daarna komen mijn vriendinnen me een bezoekje brengen. Ik kijk weer met veel plezier uit naar deze weekenden!

Tot snel!

  • 31 Oktober 2017 - 12:07

    Nonkel Rob:

    Wat een leuke verhalen weer Kristel. De tijd van je leven! Geniet met volle teugen.
    Wel succes met je tentamens. Lastig dat er dat zo af en toe ook nog tussendoor komt.
    Heel veel plezier verder.

    Groetjes,
    Ook namens tante Carina

  • 31 Oktober 2017 - 16:14

    Marijke:

    Hoi Kristel,

    Alsof ik er zelf bij was zo boeiend heb je geschreven. Tot vrijdag

  • 01 November 2017 - 10:42

    Frits:

    Super verhaal Kristel, alsof je er zelf bij bent en alles meemaakt.
    Succes donderdag en tot vrijdag.

    Groetjes
    Frits

  • 01 November 2017 - 19:30

    Myrna:

    Nou, kris! Jij hebt weer heel wat dingen meegemaakt! Super gaaf, Ijsland! Geniet van alles en tot snel in Zweden! Zin in :) :)

  • 12 November 2017 - 19:06

    Ineke Van Kruining Avans:

    Hoi Kristel,

    Leuk om zo je belevenissen te kunnen volgen. Deze ervaringen, beelden, nieuwe vrienden en kennissen neemt niemand je meer af!
    Ik heb zojuist jouw reisverslag met de foto's op de Facebook-pagina van onze opleiding geplaatst. Ik hoop dat het correct en naar je zin is. Zo niet, dan moet je me dat nog maar laten weten!
    Nog veen plezier de resterende weken als gedetineerde in de Pink Jail!
    Groeten van Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Minor Kristianstad 2017

Recente Reisverslagen:

17 December 2017

4 weeks to go!

31 Oktober 2017

Time flies!

01 Oktober 2017

1,5 maand in Kristianstad

05 September 2017

Eerste lesweek

28 Augustus 2017

Eerste week in Kristianstad
Kristel

-

Actief sinds 18 Aug. 2017
Verslag gelezen: 556
Totaal aantal bezoekers 6305

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Minor Kristianstad 2017

Landen bezocht: