Eerste week in Kristianstad - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Kristel Roovers - WaarBenJij.nu Eerste week in Kristianstad - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Kristel Roovers - WaarBenJij.nu

Eerste week in Kristianstad

Blijf op de hoogte en volg Kristel

28 Augustus 2017 | Zweden, Kristianstad

Na een week vakantie te hebben gehad in zowel Kopenhagen en Kristianstad samen met papa, mama, Esmee en Stef gaat dan echt mijn avontuur beginnen. Om half 8 komen we met z'n allen aan bij de "Pink Jail". Ja, je leest het goed! Ik verblijf voor 5 maanden in een gerenoveerde gevangenis. Na afscheid te hebben genomen (met een aantal traantjes) ben ik begonnen met het inrichten van mijn "cel". Het moet natuurlijk wel een gezellige kamer worden, maar dat gaat zeker lukken met alle fotolijstjes die ik tijdens mijn afscheidsfeestje heb gekregen.

Als echte Hollander moet je natuurlijk beschikken over een fiets. Ik ben dus op zoek gegaan naar een fiets. Na heel Kristianstad af te zijn geweest voor een fiets en achterovergeslagen te zijn van de dure prijzen voor een tweedehands fiets heb ik uiteindelijk een fiets gevonden! Mijn landlord had in zijn schuur nog een aantal fietsen staan van oud studenten. Vanaf nu heb ik een mooie fiets!

In het weekend komen de meeste studenten aan. In Pink Jail is er plaats voor 75 studenten. Ik heb al veel verschillende mensen ontmoet in de eerste paar dagen, ben benieuwd of ik al hun namen ga onthouden! Zo ook een stel meiden die studeren in Den Bosch. Zij studeren toevallig ook HRM en hebben bijna dezelfde vakken gekozen. Met deze meiden eten we iedere avond gezellig samen.

Na het weekend start de Introductieweek. Ik ben dan ook voor het eerst op school geweest! Super leuke school om te zien met een binnenpleintje. Voel mezelf al meteen thuis hier. De introductieweek stelt niet heel veel voor. Vooral informatie, verschillende Fika's (koffieborrel), speurtocht en een etentje. Dit etentje was in Ähus. Dit ligt zo'n 19 km van Kristanstad vandaan. Alle Nederlandse meiden zijn hier op de fiets naartoe gegaan. We hebben hier ongeveer een uur over gedaan. De andere studenten stonden ons maar raar aan te kijken wanneer wij vertelde dat we op de fiets gekomen waren.

Alle exchange studenten hebben de mogelijkheid om mee te gaan met 2 verschillende tripjes. Namelijk naar Stockholm en Kiruna (Lapland). Aangezien er voor beide reizen maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn werd er een loting gehouden. Na een spannende loting heb ik te horen gekregen dat ik mee mag naar beide tripjes!!

Op vrijdagavond hebben we Taco's gegeten. In Zweden is het namelijk iedere vrijdag Tacodag. Dan zijn de Taco's in de aanbieding en eet iedereen Taco's. Ook wij doen mee aan deze traditie.

Tot nu toe is er iedere avond al wel een klein feestje geweest in ons huis. Er worden verschillende drankspellen gespeeld zoals beerpong, bomen, etc.

Vanaf volgende week start ik met mijn eerste lessen. Ben benieuwd hoe ik het er van af ga brengen! Ik houd jullie op de hoogte!

  • 28 Augustus 2017 - 14:48

    Jasmijn Faber:

    Lavvvvv it!

  • 28 Augustus 2017 - 16:01

    Carlou:

    Klinkt al erg gezellig Kriss! Leuk om zo regelmatig wat van je te lezen.

  • 28 Augustus 2017 - 17:19

    Els :

    Ge zijt toch ook een gelukzakske wi dat je erbij bent voor de 2 tripjes. Geniet er maar van
    Zal de moeite zijn have fun

  • 28 Augustus 2017 - 17:50

    Marijke Bakx:

    Wat een leuk verslag van je eerste week Kristel. Met heel veel plezier gelezen en kom maar op straks met verslag nummer twee.
    Marijke

  • 28 Augustus 2017 - 21:17

    Myrna:

    Leuk kris! Super veel geluk dat je op allebei de tripjes mag! Succes op school :)

  • 02 September 2017 - 09:46

    Gerda Blom:

    Leuk verhaal en foto s kristel geniet ervan !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Minor Kristianstad 2017

Recente Reisverslagen:

17 December 2017

4 weeks to go!

31 Oktober 2017

Time flies!

01 Oktober 2017

1,5 maand in Kristianstad

05 September 2017

Eerste lesweek

28 Augustus 2017

Eerste week in Kristianstad
Kristel

-

Actief sinds 18 Aug. 2017
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 6298

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2017 - 12 Januari 2018

Minor Kristianstad 2017

Landen bezocht: